Menu

Indoor

Indoor

Bij Kensho willen we dat iedereen het leuk vindt om te sporten, daarom hebben wij een grote verscheidenheid aan groepslessen en indoor activiteiten. 

XCO

De XCO-training is een veilige manier om je spieren te trainen, in conditie te blijven en om calorieën te verbranden. In deze training worden kracht en dynamiek gecombineerd met een intensieve training voor de buik-, rug-, been- en armspieren. Je maakt gebruik van de XCO-trainer. Dit is een rood metallic gekleurde buis gevuld met grit. Het grit beweegt, bij elke beweging die je maakt, heen en weer van deksel naar deksel.

Doordat het grit ”doorschiet” aan het begin van de teruggaande beweging, krijgen de spieren en met name het bindweefsel in en rondom de spieren een extra mechanische belasting. Het resultaat is meer spierkracht, aanpassing van het bindweefsel qua lengte, trekvastheid en architectuur en een strakker lijf. Natuurlijk versterk je niet alleen je spieren, 45 minuten XCO-training zorgt ook voor verbranding van calorieën!

De XCO-training is geschikt voor iedereen. Door de verschillende maten (van de buis) kun je instappen op je eigen niveau en het zo zwaar en intens maken als je zelf wilt. De XCO-training is vooral leuk en effectief, zonder moeilijke danspasjes! XCO spreekt naast de vrouwelijke sporters daarom ook veel mannelijke deelnemers aan.

Get ready for Reactive Impact!

Club Power

ClubJoy Power is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. ClubJoy Power is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie kracht.

Is ClubJoy Power iets voor mij?

ClubJoy Power is uitermate geschikt voor iedereen die doelgericht wil trainen. Effectief werken aan je conditie, je gezondheid en een goed gevoel is met ClubJoy Power binnen handbereik. Geschikt voor iedereen: vrouwen en mannen, beginners en gevorderden, jong en oud.

Hoe ziet een ClubJoy Power les eruit?

De coach, de muziek en de enorme afwisseling in het programma zorgen iedere week voor een optimale workout. Voor iedere spiergroep nemen we een apart muzieknummer en doe je verschillende fitnessoefeningen met een halter met gewichten. Op deze wijze ontstaat er een uitgebalanceerde training waarbij je hele lichaam aan bod komt: benen, billen, rug, borst, armen (biceps, triceps), schouders en buik.

Share the power Share the fun!

Body Shape

Een conditietraining op muziek waarbij de nadruk ligt op spierversterkende oefeningen. Daarbij wordt ook gebruik gemaakt van materialen om de weerstand te vergroten, zoals gewichtjes en elastieken. Door deze oefeningen wordt het spieruithoudingsvermogen groter. Ook de kracht en de lenigheid nemen toe. Het is geschikt voor iedereen die op muziek kan bewegen. Een simpele en doeltreffende workout voor het hele lichaam, zonder ingewikkelde choreografie maar wel met springmomenten.

Een Bodyshape -les begint met een warming up van ongeveer een kwartier. De oefeningen in dit gedeelte van de les zijn erop gericht de doorbloeding van de spieren te bevorderen en de hartslag en de ademhaling te verhogen. Tegelijk geeft de instructeur aanwijzingen voor een goede techniek en lichaamshouding.

Dan volgt er een dik kwartier high-impact aerobics (met springen). Het eerste half uur eindigt met korte, dynamische stretchen van de belangrijkste spieren.

Na de warming up en highimpact aerobics worden spierversterkende oefeningen gedaan. In elke les wordt aandacht besteed aan benen, billen, borst en buik. Ook schouders, armen en rug komen meestal aan bod. Tegen het einde van de les worden oefeningen op de vloer gedaan, waaronder altijd buikspieroefeningen.

De les wordt afgesloten met een cool down van ongeveer vijf minuten. De hartslag en de ademhaling worden teruggebracht naar hun normale niveau. Er worden stretch-oefeningen gedaan om de spieren tot rust te brengen.

Indoor Cycling / Spinning

Bij Kensho zijn wij van mening dat iedere deelnemer mee moet kunnen doen in de groepslessen, ongeacht leeftijd of trainingsniveau.

Daarom hebben wij gekozen voor de indoor cycling volgens het unieke Coach By Color concept. Een cycle les op jouw eigen vermogen! Iedere deelnemer voert een wattage test uit, dit resultaat dient als jouw eigen uitgangspunt tijdens de les. Bij aanvang van de les voert iedere deelnemer zijn/haar gegevens en vermogen in op de computer. Dit systeem bepaald aan de hand van de gegevens 5 trainingszones. Elke zone is gekoppeld aan een kleur, van lage intensiteit tot zeer zwaar. Tijdens de les geeft de instructeur aan in welke zone men moet trainen. Elke deelnemer moet daarbij op zijn/haar eigen niveau de inspanning leveren die past bij het trainingsniveau, om in de volgende zone te komen.

 

Kortom: indoor cycling bij Kensho is voor iedereen haalbaar! We nodigen daarom ook iedereen uit om de les uit te proberen. Ook de geoefende sporters nodigen we uit, want door de persoonlijke touch kun je het maximale uit jezelf halen. Nog nooit eerder verbrandde je zo veel calorieën met zoveel plezier! Cycling op basis van Coach by Color is FUN! Doe jij mee?

Pilates

Pilates betekent dat je zeer bewust beweegt – met concentratie, controle, coördinatie, flow, precisie en een diepe ademhaling. Je werkt vanuit je centrum of “powerhouse”. Ten slotte is de juiste lichaamshouding zeer belangrijk om de beweging goed te kunnen uitvoeren.

Wat bereik je met Pilates
Als je regelmatig en met precisie traint, kan Pilates geweldige resultaten opleveren:
• Je lichaamshouding wordt beter
• Je spieren van de romp worden sterker
• Je coördinatie wordt beter
• Je wervelkolom wordt soepeler en sterker
• Je bloedcirculatie verbetert
• Je verhoogt je longcapaciteit
• Je spierkracht en flexibiliteit nemen toe
• Je hebt minder last van stress en vermoeidheid

Pilates ontwikkelde zijn methode tijdens de Eerste Wereldoorlog met de bedoeling om het revalidatieprogramma voor oorlogsveteranen te verbeteren. Mede door zijn overtuiging dat geestelijke en lichamelijke gezondheid met elkaar verweven zijn, beval hij een aantal oefeningen aan met de nadruk op gecontroleerde precieze bewegingen. Die moesten de gewonde soldaten helpen hun gezondheid terug te vinden en hun belangrijkste spieren te verstevigen.

Yin Yang Yoga

In een Yin Yang yogales werken we met beide kwaliteiten doordat actieve, dynamische bewegingen (Yang) afgewisseld worden met verstillende houdingen (Yin) die net als in de Yin lessen langer aangehouden worden. De Yang in de bewegingen is gericht op de spieren en zorgt voor een krachtig vitaal lichaam. De Yin houdingen richten zich meer op het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen en brengen je in contact met de stilte in jezelf. Zo ontstaat er een gezonde balans tussen lichaam en geest. 

Yin Yoga

In een Yin Yoga les oefen je een serie zittende of liggende houdingen waarbij de spieren ontspannen blijven en waarbij je een lichte druk uitoefent op gewrichten en het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen. De Yin Yoga houdingen worden lang aangehouden, zo’n 3 tot 5 minuten. Het is als een meditatie in een yogahouding; je oefent aandachtig zijn en je openstellen voor wat zich van binnen voordoet. De weerstand die je tegenkomt ga je verzachten met behulp van de ademhaling. Ook is de les zeer geschikt als bijdrage aan het herstel van ziekte, stress- of vermoeidheidsklachten. Om de houdingen comfortabel te maken en het therapeutisch effect te versterken, worden ze ondersteund door blokken en dekens. Je blijft wat langer in een houding waardoor je lichaam de tijd krijgt zich zeer diep te ontspannen en nieuwe energie op te doen. 

Hatha Yoga

Hatha yoga is “gewone yoga”: het is een afwisseling van inspanning (Ha = zon) en ontspanning (Tha is maan) om lichaam en geest in balans te brengen. De les bestaat uit een harmonieus geheel van oefeningen (asana’s) en ademhalingstechnieken (pranayama), die met aandacht en geduld worden uitgevoerd. Er zijn ook krachtige en dynamische oefeningen. De les wordt afgerond met een totale diepe ontspanning. Hatha yoga vermindert stress en heeft een zeer gunstig effect op het zenuwstelsel, gewrichten, klieren en organen. Over het algemeen treedt er een versoepeling op in het lichaam en wordt de ademcapaciteit verbeterd. Het brengt de geest tot rust en zorgt voor nieuwe energie. Yoga is absoluut niet prestatiegericht en toegankelijk voor iedereen. 

Ashtanga Yoga

Ashtanga Vinyasa yoga is een krachtige en dynamische vorm van yoga voor een sterk en energiek lichaam en een heldere geest. Deze vorm van yoga bestaat uit een vaststaande reeks houdingen (genoemd de primary series) bewegingen en ademhaling lopen synchroon.

Ondersteund door de (ujjayi) ademhaling ontstaat er een flow van bewegingen. Door deze intensieve manier van bewegen creeër je warmte waardoor je gaat zweten, dit heeft een zuiverende werking op je organen en spieren.

Je ademhaling is je meditatie tijdens je yoga practice.

Tijdens de lessen van een uur wordt een verkorte serie beoefend. Ashtanga Vinyasa Yoga heeft oa een gunstig effect op: conditie, sterker worden van het lichaam en flexibiliteit, ademhaling, concentratie en balans. 

FunXtion Move It

FunXtion Move it lessen zijn small group trainingen geschikt voor ieder niveau. In slechts 30 minuten train je je hele lichaam. 

Er wordt altijd gestart met een zogenaamde ‘movement preparation’, wat zowel dient als warming up als het voorbereiden van de spieren en gewrichten op de specifieke oefeningen door o.a. dynamisch stretchen, lichte kracht- of stabiliteitsoefeningen en looptraining. 

De movement preparation wordt gevolgd door de training zelf. Tijdens de maandelijks variërende lessen wordt er gebruik gemaakt van allerlei attributen zoals: kettlebells, weighted balls, corebags, speed ladders, battle ropes, bokszakken en nog veel meer! De training wordt gedaan in zes verschillende zones; een Strength zone, een Bokszak zone, een Kettlebell zone, een Powerbag zone, een Core zone en de SAQ zone (Speed, Agility and Quickness) waarin loop-oefeningen worden gedaan. In iedere zone werk je aan een ander onderdeel van je lichaam. Tijdens een les wordt elke oefening afhankelijk van het programma 30-60 seconden uitgevoerd, waarna men doordraait naar de volgende zone. Elke zone komt twee tot drie keer aan bod. 

Zo heb je aan het einde van de Move it lessen je hele lichaam getraind en zal je merken dat je uithoudingsvermogen met stappen vooruit gaat! 

FunXtion 'ABS' Core

ABSolutely Core is de 30 minuten workout voor je romp! Je romp is de basis van je lichaam, wat hoofdzakelijk bestaat uit je buik en onderrug. Een sterke romp (ofwel ‘core’) is de basis van elk krachtig lichaam!

ABSoletely Core is een combinatie van spierbalans en spierkracht in het gebied van het bekken en de heup, waardoor het gehele lichaam in staande positie word gehouden. Kracht en coordinatie van de romspieren is daarom van belang in zowel het dagelijks leven als voor sportprestaties. 

Tijdens deze Absolutely Core workout zullen niet alleen de standaard buikspieroefeningen op een matje voorbij komen. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende attributen en er zullen staande, liggende en veel actieve bewegingen in voorkomen. Dit maakt ABSolutely Core onderscheidend van een normale buikspier work-out en is dit een functionele aanvulling op je huidige work-out!

FunXtion Saved by the Kettlebell

Saved by the Kettle bell! is een training waarbij je kracht en uithoudingsvermogen verbetert, maar ook is deze groepstraining uitermate geschikt voor het verbranden van vet, en het vergroten van flexibiliteit. De instructeur neemt je mee in een spetterende, van oorsprong Russische training waarbij je superfit wordt en vooral traint met heel veel plezier! Daarnaast is deze les is uitermate geschikt om je Kettlebell techniek goed onder de knie te krijgen!

In de Saved by the Kettle bell training raak je nooit verveeld en haal je het maximale resultaat uit jouw training in 45 minuten! 

FunXtion Insane

FunXtion INSANE is de workout voor de fanatieke sporter. Insane is een intensieve interval training met langere periodes van zware inspanning en een korte stop. Dit is de uitdaging om jezelf in no time in top conditie te krijgen! Het is gericht op kracht, dus je spieren krijgen een goede prikkel in deze full-body work-out!

INSANE kent 3 varianten:

Strength en Muscle Up: 10 herhalingen (met uitdagend gewicht) maken binnen 50 seconden. Na deze 50 seconden is er 10 seconden wisseltijd. Nu is de andere deelnemer aan de beurt. Na deze ronde wordt er gerouleerd (binnen 10 seconden).
Strength & Power: de werk-rust verhouding is ( 30 seconden tegenover 30 seconden) en alle bewegingen worden 4 maal herhaald.
Lose it: Deze insane training is gericht op het ontwikkelen van spieropbouw en vetverlies. Een absolute calorie killer.

Om de zoveel maanden wisselen we van variant, maar de focus blijft gericht op het opbouwen van spierkracht.

Wat zijn de effecten van een INSANE workout?

Hypertrofie (spiergroei)
Vergroten spierkracht
Full-body workout
Verhoogde stofwisseling
Lange naverbranding door de hoge intensiteit 

HIIT

HITT is een intensieve intervaltraining van 30 minuten, bedoeld om meer kracht en vetvrije spiermassa te ontwikkelen. Bij deze training worden verschillende toestellen en lichaamsgewicht-oefeningen gebruikt om alle belangrijke spiergroepen een boost te geven.

BoxFit

Tijdens onze spetterende boxfitlessen leer je verschillende technieken en combinaties om je vaardigheden te verbeteren. Van touwtje springen tot vriendelijk sparren, deze cardio- en krachttraining heeft echt alles in zich! Maar we blijven vrienden, dus geen blauwe ogen!

Kick & Box 30/60

A 30/60 minutes Intensive Cardio workout to get your conditioning in shape very fast! We do the warm up, kickboxing techniques, cardio intervals on the pads on the boxing bag, and to eachother on the gloves. Discipline and persistence are the key! Kickboxing is primarily good for self-defense and further, there is also, studies have shown that it can further reduce the stress you will also suppler of. No muscle is left unused. Many people noticed after a few months the result. This is due to warm up, stretch and movement exercises to do and then then use your legs in a good way.You consume so many calories and as a result it is possible that you quickly several kilograms will lose weight and body fat will be converted into muscles. It may be that your pocket will weigh heavier, but this is logical, because muscle weighs more than fat.A very important aspect that we must not forget, of course, is the condition that you build with kickboxing. It’s a very intense physical sport. During the training there is always a very physical varied warming. Further influenced kickboxing also your coordination in the positive sense. You learn different combinations which you should think well with the goal that you can perform them in practice. This is at first very difficult, but after a few months of practice you get them under control and you will also notice the results. Discipline and presistince are the key!

Gladiator

De inmiddels populaire THE GLADIATOR WORKOUT is een korte training van 45minuten met als doel het lichaam de juiste prikkels en overload te geven om resultaat te behalen bij vetverbranding, hormonale respons, afterburn, cardiovasculaire progressie en spieruithoudingsvermogen. We maken gebruik van oefeningen die behalve de verschillende energiesystemen ook het algemeen functioneren verbeteren. Denk hierbij aan verbeteren van de motorische vaardigheden, verbeteringen in de hormonale balans, vergroten van de weerbaarheid en het (terug)winnen van bewustzijn en vertrouwen in het eigen lichaam. Dit wordt bereikt met lichaamsgewicht en de verschillende materialen als kettelbells en barbells. 

Zumba

Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals de salsa, merengue, axé, samba en cumbia. Het is opgezet door Alberto ‘Beto’ Perez, een Colombiaanse danser en choreograaf uit Miami. Bij Zumba worden fitnessoefeningen op muziek gedaan, dit is te vergelijken met aerobics.

Shape That Booty

BTS (Burn, Tone and Shape that booty) is een intensieve training vooral gericht op de buik, benen, billen en dijen.

Tijdens een training van een half uur doe je verschillende oefeningen in een circuitvorm, waarbij je wordt begeleid door een instructeur. Je traint de “probleemgebieden” optimaal. BTS is gericht op de intensieve vetverbranding rondom de buik, benen, billen en dijen. Je spieren worden sterker, je billen krijgen een boost en je stimuleert je algehele verbranding. BTS is prima te combineren met een ABSolutely Core les en cardiotraining.

Na een paar BTS trainingen kom je snel strakker in je vel te zitten!

Barre

Een leuke uitdagende workout waarbij kracht en flexibiliteit voorop staan. De ondersteunende ‘barre’ zorgt voor meer bewegingsmogelijkheden waardoor de deelnemer zowel balans, kracht en flexibiliteit ontwikkeld op een nieuw niveau. De deelnemer bepaalt zelf hoeveel ondersteuning de barre hem of haar biedt waardoor deze dansante workout toegankelijk is voor iedereen. Afgewisseld met effectieve vloeroefeningen worden verschillende spiergroepen getraind en voor een extra boost wordt er energieke muziek gebruikt.

Mobility

Heeft u mobiliteitsproblemen in gewrichten die u beperken in bepaalde handelingen? Dat hoeft geen probleem te zijn: wij bieden u een mobiliteitsklasse aan om u hierbij te helpen.

Door de inrichting van de huidige maatschappij hebben veel mensen het probleem van vastzittende schouders en ruggen. Het is verstandig om tijd vrij te maken om uw lichaam te geven wat het nodig heeft. Een mobiel en sterk lichaam voorkomt klachten. Wij laten u via mobility work-outs zien hoe u kracht kunt ontwikkelen en uw persoonlijke fysieke doel kunt bereiken.

De mobility work-outs doen we gezamenlijk in groepsverband. De fysiotherapeut doet de oefeningen voor, corrigeert waar nodig en legt ondertussen uit wat het idee achter verschillende oefeningen is.

 

Total Body Workout

Total Body Workout is een allround power les die je hele lichaam versterkt. Deze 60 minuten durende workout daagt al je grote spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen op een hoge hartslag bijv; squats, deadlifts clean en presses. Waarbij techniek, mobiliteit en explosiviteit een belangrijke rol spelen.

Barbell & Dumbell Workout

Come and get your basics right! From the absolute beginner to the serious strength gainer, who wants to improve his technique! All main barbell and dumbbell lifts you need to strengthen your body: squat, deadlift, bent over row, bench press, shoulder press, biceps curl and triceps extension some of the exercises during the class.

Important note, this class is not only for learning, during 1 hour you will intensively workout your full body and feel your body straight away!

Fitness Circuit Training

Trainen in circuit vorm onder begeleiding van een coach. Een kracht training les voor elk niveau waarin je leert hoe de fitness apparaten en losse materialen te gebruiken in de fitness. We eindigen altijd met buikspier training.

Cardio BBB

Een les vol oefeningen met als doel het verstevigen van het lichaam, vooral Billen, Borst en Buik. Het verschil met een gewone BBB les, ligt in het cardiogedeelte. De basis van figuurtraining is BBB. De grote spiergroepen worden vooral getraind tijdens het cardiogedeelte. De kleinere spiergroepen worden vooral tijdens de matoefeningen getraind. Ook veel buikspieroefeningen komen aan bod in de les. Belangrijk is om deze op de correcte manier uit te oefenen, zodat u kan genieten van een optimaal effect. Halters van 05,kg of meer zorgen voor een extra weerstand, waardoor u lichaam nog meer ‘belast’ wordt maar wat ook zorgt voor een goed resultaat! Een les Cardio BBB is voor iedereen toegankelijk. Pas op, wel wat intensiever dan BBB. Welkom! 

Body Contour

 Ben je al wat kilo’s kwijt en wil je nu spieren versterken en strakker in je vel zitten ? Vind je Club Power les eigenlijk al te licht maar je hebt ook geen zin om zelf aan krachttraining te doen in de fitnesszaal? Dan is deze les helemaal wat voor jou! Super zwaar maar wel lekker!

Bootcamp - Outdoor

Bootcamp is het in teamverband sporten in de buitenlucht, waarbij plezier vooropstaat. Je werkt aan je conditie, explosiviteit en kracht, door leuke, uitdagende spierversterkende oefeningen waarbij je materalen gebruikt als trappen, bankjes en klimrekken. Doordat je in groepsverband traint, ontstaat er al snel een leuke, ontspannen sfeer. De teamgeest zorgt ervoor dat je net dat beetje extra geeft, of je nu individuele oefeningen doet of samenwerkt.

Outdoor Cycling Class

 Heb je een eigen racefiets, helm en veel zin, kom en sluit je dan aan bij onze Kensho Fiets team. Elke week gaan we een andere mooie route fietsen van rond de 40 a 50 km. Tijden kunnen wel verschillen per week dus check voor vertrek nog even de tijd ajb

Outdoor Running Class

 Deze les is zeer geschikt voor beginnende hardlopers, hier leer je hoe je op een veilige manier eerste 5 km kan lopen. We verzamelen bij Kensho en rennen/lopen naar Flevopark of Oosterpark

 

Kids Yoga

Kensho Kids Yoga helpt uw kind met de concentratie, motoriek en ontspanning. Met yoga houdingen, spel, creatieve opdrachten, ademhalings- en ontspanningsoefeningen gaat onze kinderyoga docente met uw kind op zoek naar ontspanning, rust en plezier. Bij kinderyoga kan iedereen meedoen. Het is geen wedstrijd, je hoeft niet beter te doen dan anderen. Belangrijk is dat je oefeningen probeert te doen met aandacht en plezier. Na een tijdje zul je merken dat je ook buiten de yoga lessen steeds makkelijker wordt om je te concentreren of om rustig te worden als je boos of zenuwachtig bent. 

Kids Fitness

Elke mandag en woensdag kun je onder begeleiding op een speelse manier kennis maken met de fitness apparaten, boksen, bootcamp en circuit training. We werken op een leuke manier aan verbetering van coordinatie, uithoudsingsvermogen en kracht. Neem een vriend of vriendin mee, want samen bewegen is het leukst!

Kids Street Dance 4 -5 Jaar

Al improviserend en spelenderwijs worden de kinderen vertrouwd gemaakt met begrippen als snel/langzaam, hard/zacht, hoog/laag enz. Er wordt gedanst vanuit de belevingswereld van het kind. Er wordt gewerkt aan expressie en muzikaliteit van de leerlingen, samen plezier beleven tijdens het dansen. In deze les gebruik ik een kleine basis van verschillende dansstijlen.

Kids Street Dance 6 -9 Jaar

Move, groove and be cool. Al in de warm up is de beat en groove belangrijk. Er wordt uitsluitend gedanst op HipHop muziek. De les bestaat uit diverse kleine en wat grotere Free Style HipHop choreografieen. In de lessen wordt ook gewerkt aan lenigheids – en spierversterkende oefeningen waarbij er veel aandacht is voor de houding van de dansers. Door samenwerking en freestyle momenten in de les wordt er gewerkt aan eigen danscreativiteit en muzikaliteit.

Kids Kick & Box & Fun

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het beoefenen van een vechtsport positieve effecten heeft op de persoonlijkheid en het welzijn van de kinderen. Ook zijn vechtsportende kinderen vaak bescheidener, optimistischer, enthousiaster en hebben ze meer zelfvertrouwen. Kinderen leren hier hun eigen frustratie in bedwang te houden, leren ze respect voor hun tegen- en medestander en leren ze dat ze situaties zelf onder controle hebben. Ook leren ze natuurlijk de technieken van de vechtsport. Kickboksen is niet alleen stoten en trappen. Het draait ook om mentaliteit, conditie, discipline en doorzettingsvermogen.

Title 2

Section Content

Title 2

Section Content

Title 2

Section Content

Title 2

Section Content

Title 2

Section Content

 
Onze mind & soul ruimte
Kensho Premium Fitness Amsterdam
Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!