Menu

you can't live a positive life with a negative mind

We zeggen niet voor niets ‘happiness is your choice’. Daarom stoppen we al onze kennis en ervaring in de programma’s, begeleiding en sturing voor het behalen van jouw keuze in happiness.

Het begint al bij het luisteren naar jouw wensen en bij het analyseren van jouw mogelijkheden. Met de opgedane kennis bepalen we samen wat de beste weg is om jouw mind te blijven prikkelen en uit te dagen. Kensho wil jou een aangenaam verblijf bieden en wat misschien een beetje onwennig is, is dat je bij ons ook gewoon voor een kop koffie en een goed gesprek terecht kunt. Met als enige doel dat we jouw mind graag happy zien. Kom langs en we kunnen je laten zien wat we bedoelen.

9 tips om positief te denken

1. Besef dat realiteit buigbaar is

‘De realiteit’ bestaat niet. Er bestaan momenteel zo’n 6 miljard realiteiten op aarde, en ieder persoon denkt dat zijn realiteit de enige echte is. Je kunt je realiteit buigen hoe je wilt. Door positief te denken zal de realiteit er positiever uitzien. Door te beseffen dat alles relatief is (waaronder ‘goed en slecht‘) kun je het leven ervaren op je eigen voorwaarden.

2. Betrap jezelf (en elkaar) op negativiteit

Zoek een maatje waarmee je wilt leren om positiever te zijn. Betrap elkaar op negatieve uitspraken en probeer het direct om te draaien naar een positieve uitspraak. Doe dit ook in gedachten. Laat een belletje rinkelen zodra je in een negatieve gedachtenspiraal zit. Pak je gedachten op en richt ze de andere kant op. Focus je op de dingen die goed zijn aan datgene waarover je negatief praat of denkt.

3. Richt je op alle dingen die goed gaan

De meeste mensen en de media houden zich bezig met alle dingen die fout gaan. Dit is een geweldige manier om een negatief wereldbeeld te ontwikkelen. Richt je voortaan steeds meer op zaken die goed gaan. Maak regelmatig een lijstje met dingen waarvoor je dankbaar bent in je leven. Besef dat positieve zaken doorgaans niet als ‘nieuwswaardig’ worden bestempeld, maar dat ze wel degelijk gebeuren. Iedere seconde opnieuw.

4. Voed je vertrouwen in de wereld

Balanceer je wereldbeeld. Het journaal vertelt je wat je moet weten over de ellende in de wereld. Zet hier iets positiefs tegenover. Bekijk bijvoorbeeld regelmatig een inspirerende presentatie op TED, dat helpt je weer wat perspectief terug te krijgen over hoe de wereld er werkelijk voor staat.

5. Zoek de keerzijde van ‘negatieve’ gebeurtenissen

Bewijs aan jezelf dat alles relatief is door op zoek te gaan naar het gouden randje in iedere ‘negatieve’ gebeurtenis. Als je er vanuit gaat dat ‘goed en slecht’ simpelweg stickers zijn die wij zelf op gebeurtenissen plakken, wat zou er dan gebeuren als je een ‘slechte’ gebeurtenis ‘goed’ zou noemen? Een voorbeeld: je auto ging kapot. Daardoor moest je noodgedwongen op de fiets naar je werk, waardoor je ontdekte hoe lekker dit eigenlijk is, waardoor je nu een paar kilo kwijt bent en je veel fitter voelt.

6. Lach meer, wees het zonnetje in huis

Als je zelf kunt bepalen hoe je het leven ervaart, kun je ook zelf bepalen hoe serieus je alles neemt. Wil je positiever worden? Neem het leven dan niet te serieus en lach meer! Lachen is echt gezond. Het geeft een boost aan je immuunsysteem, het ontspant je lichaam, het levert gelukkigmakende hormonen op, het is een goede workout voor je lichaam, lachen vermindert angst, vermindert stress en het helpt ons betere relaties te ontwikkelen.

7. Besef dat positiviteit belangrijk is voor jezelf en de wereld

Zet een positieve levenshouding hoog op je prioriteitenlijstje. Zodra je merkt dat je je positiviteit verliest, doe dan je best om het snel terug te vinden. Positiviteit vind je in vertrouwen, liefde, vooruitgang, verbondenheid en hoop. Soms is het niet makkelijk om positief te blijven. Maar besef dat het juist in deze situaties des te waardevoller is om positief te zijn. Maak een positieve levenshouding belangrijk. Het ís belangrijk als je gelukkig wilt zijn en als je iets positiefs teweeg wilt brengen in de wereld.

8. Ontspan: stress is angst en angst is negativiteit

Stress ontstaat uit angst. Angst dat je niet goed genoeg bent, dat je niet genoeg kunt. Angst dat je kunt falen, dat je niet op tijd klaar zult zijn, dat de toekomst minder fijn zal worden dan het heden. Stress is ongezond voor lichaam en geest. Spanning staat in de weg van een positief leven. Dus ontspan. Laat die negatieve energie los. Vertrouw op jezelf en heb vertrouwen in de toekomst.

9. Glimlach naar iedereen

Oké, tijd voor een tuttige oefening. Tover, terwijl je deze laatste alinea’s leest, een glimlach op je gezicht. Ik weet het, er is geen concrete aanleiding om te lachen, maar doe het toch eens. Laat je tanden verschijnen! Normaal gesproken lach je als je iets leuks meemaakt. Je kunt echter ook gewoon beginnen met lachen. Je hersenen krijgen dan het idee dat er blijkbaar iets leuks aan de hand is, waardoor je stemming verbetert. Je glimlach is een magisch gereedschap dat je echt kunt inzetten om jouw leven en die van de mensen om je heen mooier te maken. Dus glimlach naar jezelf, glimlach naar de mensen om je heen, glimlach naar vreemden op straat. Verspreid je positieve vibe!

Kensho Premium Fitness Amsterdam
Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!